کپی رایتر کیست؟ کپی رایتری یعنی چه؟

copyright
فهرست مطالب

معرفی شغل کپی رایتری، معرفی مهارت های یک کپی رایتر، چگونه با کپی رایتر ها همکاری کنیم؟ دغدغه های یک کارفرما در جذب کپی رایتر، فرق نویسنده تولید محتوا و کپی رایتر در چیست؟

اغلب صاحبان مشاغلی که اطلاعات خود را آپدیت نگه می‌دارند، به خوبی می‌دانند که استفاده از فضاهای دیجیتال تا چه می‌تواند بر روند کسب و کار آن ها تاثیر بگذارد. روش های متعددی برای استفاده از این فضا ها وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از تبلیغات مستقیم است. اگر قصد دارید از فضای وب و گوگل برای تبلیغات مستقیم استفاده کنید؛ می‌توانید رپورتاژ آگهی یا بنر خود را در وب سایت های خبری و پر بازدید قرار دهید و اگر قصد استفاده از فضای مجازی را دارید، می‌توانید با تبلیغ در پیج های بلاگری و یا طراحی کمپین خدمات یا محصولات خود را به دیگران عرضه کنید.

برای استفاده از روش های تبلیغات مستقیم؛ همواره به فردی نیاز دارید که محتوای این متون تبلیغاتی را به بهترین شیوه ممکن برایتان بنویسد. در دنیای مارکتینگ به این افراد کپی رایتر می‌گویند. اگر با شغل این افراد آشنا باشید، احتمالا به خوبی می‌دانید که ارزشیابی کپی رایترها فرایند سختی است. در این مقاله علاوه بر معرفی شغل کپی رایتینگ قصد داریم تا شما را با مهارت هایی که یک کپی رایتر برای تولید محتوای تبلیغاتی نیاز دارد نیز آشنا سازیم و بگوییم چه آیتم هایی از افراد یک کپی رایتر حرفه ‌ای می‎سازد.

کپی رایتینگ (نوشتن محتوای تبلیغاتی)

قبل از آن که به بررسی معنی کپی رایتر بپردازیم؛ بهتر است شما را با مفهوم کپی رایتینگ آشنا کنیم. کپی رایتینگ در واقع مهارتی است که به وسیله آن می‌توان مشتری را برای دریافت خدمات یا خرید محصول متقاعد کرد. به بیان دیگر، می‌توانیم بگوییم که کپی رایتینگ یعنی پیام های اثر گذار را کشف کنیم و با انتخاب بهترین شیوه بیان، این اثرگذاری را به حداکثر برسانیم.

کپی رایتینگ یک میان رشته است و از ترکیب روانشناسی، مدیریت بازاریابی و همینطور نویسندگی به وجود می‌آید. همپوشانی این سه علم می‌تواند مطلبی که خلق می‌شود را اثرگذار کرده و موجب رشد سریع کسب و کار شود. بهره گیری از کلمات برای متقاعد کردن مشتریان یا مخاطبان نیاز به شناخت کافی از انسان‌ها، از کسب و کار و اصول نوشتن دارد. تبلیغاتی که توسط کپی رایتر ها نوشته می‌شوند به دلیل تسلط این افراد بر سه حوزه معرفی شده، بسیار مخاطب پسند هستند.

حال که با مفهوم کپی رایتینگ آشنا شدیم قصد داریم تا به سوال کپی رایتر کیست؟ پاسخ دهیم.

کپی رایتر یعنی چه؟

به کسی که به تولید محتوای تبلیغاتی با در نظر گرفتن اصول روانشناختی، مدیریت بازاریابی و رفتار مخاطب می‌پردازد؛ کپی رایتر می‌گویند. هدف از نوشته های کپی رایترها، تاثیر مستقیم بر سود آوری و افزایش فروش است. برای همین است که می‌گوییم کپی رایتر یک محتوا نویس تبلیغاتی است.

مهارت های یک کپی رایتر

شاید برایتان سوال شده باشد که مهارت های یک کپی رایتر چیست؟ یا اینکه یک کپی رایتر حرفه‌ ای چگونه می‌تواند از سایر کپی رایتر ها متمایز شود؟ روانشناسان با بررسی طیف عظیمی از کپی رایترهای معروف، متوجه شده‌اند که تمام این افراد در برخی ویژگی‌ها و مهارت‌ها تشابه دارند. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  • خلاقیت
  • شناخت بازار هدف کسب و کار
  • دارای تیپ شخصیتی شهودی
  • مهارت در نویسندگی و بیان شیوا در قالب واژه ها
  • شناخت زبان مخاطب و ادبیات مصرف کنندگان
  • برخوردار بودن از دایره لغات گسترده
  • شناخت عمیق درباره کسب و کار، خدمات و محصولات
  • شناخت دقیق نیازهای بازار هدف
  • شناخت رسانه و کانال های ارتباطی
  • توانایی انتخاب بهترین رسانه برای انتشار
  • آشنایی با SEO
  • مهارت بازاریابی
  • شناخت ابزارهای در دسترس برای تولید محتوا

کار کپی رایتر چیست؟ شغل کپی رایتر چیست؟

فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما چه چیزی باشد یا حتی به صورت تیمی فعالیت می‌کنید یا انفرادی. کپی رایتر ها می‌توانند با ذهن مخاطبتان بازی کنند و آن‌ها را به سمت کسب و کار شما بکشانند. در حقیقت وجود کپی رایتر در تیم بازاریابی هر کسب و کار می‌تواند بسیار اثر گذار باشد به حدی که باعث رشد چشم گیر در مدت زمان کوتاهی شوند. یک کپی رایتر حرفه ای و متخصص تمام راه های تبلیغات برند شما را شناسایی می‌کند و با تجه به بودجه، اهداف و استراتژی سازمانی شما؛ بهترین ها را انتخاب و معرفی می‌کند. کپی رایتر ها می‌توانند مشاوره دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما باشند و اهداف کوتاه یا بلند مدتی را برای افزایش سود سازمانتان طراحی کنند.

باید توجه داشته باشید که نمی‌توانید از کپی رایتر ها انتظار مشاوره کسب و کار داشته باشید. این افراد فقط می‌توانند در زمینه بستر های دیجیتالی به شما مشاوره دهند تا کاری که می‌کنند نتیجه بهتری بدهد. اگر کسب و کارتان محلی است و علاوه بر تبلیغات دیجیتالی نیاز به تبلیغ به شیوه های سنتی یا حتی لین مارکتینگ را داشته باشید. تنها چیزی که می‌توانید به کپی رایتر ها بسپارید؛ تبلیغات در بستر هایی است که به خوبی با آن‌ها آشنا هستند. پیشنهاد می‌کنیم اگر کپی رایتر شما با بستر تخصصی که می‌خواهید محتوا را در آن نشر دهید آشنایی لازم و کافی را ندارد، بهتر است این کار را به او نسپارید چرا که کار در فضای نا آشنا نمی‌تواند اثر کافی را بر مخاطبان بگذارد.

انواع مختلف کپی رایتر ها

افرادی که به کپی راتینگ تسلط کافی دارند می‌توانند به گونه های مختلفی به کار کپی رایتری بپردازند. اگر صاحب کسب و کاری هستید و نمی‌دانید به چه صورت می‌توان با کپی رایتر ها کار کرد؛ پیشنهاد می‌کنیم که ادامه‌ی این مطلب را مطالعه کنید تا انواع روش هایی که می‌توانید با نویسندگان تبلیغاتی کار کنید را مورد بررسی قرار دهیم.

استخدام کپی رایتر

اگر نیاز دارید که کپی رایتر شما همیشه در دسترس باشد و مدت زمان زیادی برای شما وقت و انرژی صرف کند، می‌توانید به استخدام آن‌ها بپردازید. کپی رایتر هایی که به صورت کارمندی با مجموعه همکاری می‌کنند، معمولا تایم بیشتری در اختیار مجموعه قرار می‌دهند و به ازای ساعت های کاری حقوق دریافت می‌کنند. اگر کسب و کار شما به قدری بزرگ نیست که بتوانید برای جذب نیرو هزینه کنید، پیشنهاد ما همکاری با فریلنسر ها یا تیم های تولید محتواست.

کپی رایتر فریلنسر

دنیا به سمت نتیجه ها در حرکت است و مدت زیادی است که تایم کاری دیگر نمی‌تواند معیاری برای صاحبان کسب و کار باشد! افرادی که به صورت فریلنسر کار می‌کنند به ازای نتیجه از شما حقوق دریافت می‌کنند. دستمزد کپی رایتر ها بسته به سطح دانش و آگاهی و همچنین سوابق کاری می‌تواند متغیر باشد اما خیال شما راحت است که این افراد به ازای کاری که شما خواسته اید هزینه دریافت می‌کنند و نه به ازای ساعاتی که روی پروژه زمان گذاشته اند.

تیم های دیجیتال مارکتینگ یا کانتنت مارکتینگ

در صورتی که تیمی برای انجام کار های کپی رایتینگ خود در مجموعه ندارید و توانایی استخدام چندین نیرو برای انجام این کار را هم ندارید؛ بهترین راه برای پیشرفت کسب و کارتان همکاری با یک تیم تولید محتواست. چرا که این افراد می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه و نیاز کسب و کار شما یک پکیج شخصی سازی شده برایتان را طراحی کنند تا با صرف کمترین هزینه بهترین نتیجه را دریافت کنید. با همکاری تیم های تولید محتوا یا دیجیتال مارکتینگ دیگر نیازی به نظارت بر روی کار را ندارید چرا که کار شما توسط خود اعضای تیم مدیریت می‌شود.

چگونه کپی رایتر شویم؟

برای اینکه یک کپی رایتر موفق باشید ابتدا باید یک نویسنده خوب باشید و بعد توانایی های خود را در حوزه های روانشناسی و مدیریت بازاریابی ارتقا دهید. در ادامه‌ی این بند قصد داریم چند گام اساسس برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر موفق را مورد بررسی قرار دهیم.

دایره لغاتتان را گسترش دهید.

ابتدایی ترین و ویژه ترین گام برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر، خواندن کتاب و مقالات است. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه هایی مطالعه کنید؛ مهم این است که تداوم در مطالعه را از دست ندهید چرا که خواندن مطلب دایره لغات شما را گسترده می‌کند و باعث می‌شود جملات تکراری ننویسید. شاید باور نکیند اما خواندن رمان ها، کتاب های روانشناسی و کتاب هایی در حوزه مدیریت بیشترین کمک را به دایره لغات و سطح آگاهیتان خواهد کرد.

اصول نویسندگی را بیاموزید.

نویسندگی ابزار کپی رایتینگ است. همان طور که یک عکاس بدون آگاهی از نحوه کارکردن دوربین نمی‌تواند عکاسی کند. شما هم بدون یادگیری اصول نگارش و اصول نوشتن مقاله و متن‌های تبلیغاتی نمی‌توانید کپی رایتر موفقی شوید. ذهن شما همیشه باید آمادگی تولید محتوای متنی را در شرایط مختلف داشته باشد و اگر ساده‌ترین ابزار یعنی اصول نگارش و اصول نویسندگی را در دسترس نداشته باشید؛ کار کپی رایتینگ به فرایندی سخت و طاقت فرسا تبدیل خواهد شد.

خدمات کپی راتینیگ در نقطه ویرگول

اگر علاقه مند به طراحی کمپین های شبکه های اجتماعی یا قرار دادن رپورتاژ آگهی در سایت های پر بازدید هستید، می‌توانید از خدمات کپی رایتری تیم نقطه ویرگول بهره‌مند شوید. کارشناسان ما با بررسی پرسونای بیزینس شما و همین طور بودجه‌ای که به فرایند تبلیغات مستقیم در فضای مجازی اختصاص داده‌اید، بهترین گزینه های پیش رویتان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پرسش های پرتکرار

کپی رایتر با کارشناس تولید محتوا چه تفاوتی دارد؟

تولید کنندگان محتوا با فکوس بر روی کانتنت مارکتینگ (بازاریابی مبتی بر محتوا) و ارائه آموزش های لازم به مخاطبانتان برای جذب آن‌ها تلاش می‌کنند. این در حالی است که کپی رایتر ها با طراحی و نوشتن برنامه های تبلیغاتی و استفاده از تبلیغات مستقیم مخاطبان را به سمت کسب و کار شما سوق می‌دهند.

مخاطب شناسی یک کپی رایتر چه کمکی به کسب و کار می‌کند؟

هر چه کپی رایتر بتواند اطلاعات آماری دقیق‌تری درباره مخاطبان شما بدست بیاورد؛ بهتر می‌تواند آن‌ها و نیاز هایشان را بشناسد. کشف نیاز های مخاطب رکنی اساسی در تولید محتوای تبلیغاتی اثر گذار است و می‌تواند با صرف هزینه کمتر، نتایج را تا حد زیادی افزایش دهد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیگر مطالب
ارتباط در
اینستاگرام
توی اینستاگرام، سعی می‌کنیم نکات سئو رو مختصر بگیم. این پیج هم برای محتوانویسان خوبه هم برای سئوکارای عزیز!
ارتباط در
تلگرام

توی تلگرام همیشه آنلاین هستیم. شما هرجا راحتید ما میایم اونجا!✌🏼

__________________

پیشنهاد می‌کنم برای گفتگو توی تلگرام از داخل گوشی روی دکمه کلیک کنین!

ارتباط در
واتس‌اپ

ما بیشتر توی واتس‌اپ با مشتریان در ارتباطیم و دریافت و تحویل پروژه ها از این بستر انجام میشن.

همینطور با نویسنده‌های محترم هم اینجا چت می‌کنیم اما توی ترلو کار رو مدیریت می‌کنیم.

__________________

پیشنهاد میکنم از داخل گوشی روی دکمه شروع کلیک کنید!

گفتگوی آنلاین در سایت

اگه درحال حاضر دوست ندارین هویت شما فاش بشه؛ می‌تونین با کلیک روی دکمه گفتگو (پایین – راست) با ما روی بستر سایت نقطه ویرگول گفتگو کنید!