آموزش محصول نویسی

آموزش محصول نویسی
فهرست مطالب

اگر یک تولید کننده محتوا یا صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید؛ لازم است تا نکاتی در رابطه با محصول نویسی را بدانید چرا که در تولید محتوای وب سایت های فروشگاهی اساسی‌ترین ابزار برای رشد، محصول نویسی صحیح به شمار می‌رود. چرا که صفحاتی که دارای توضیحات محصول هستند، به مراتب مشتریان بالقوه بیشتری را به خرید ترغیب می‌کنند. از طرفی محصول نویسی ویترین فروشگاه آنلاین خواهد بود. در نتیجه هر چه محصولات بهتر به مخاطبان معرفی شوند، تاثیر بهتری نیز بر میزان خرید خواهند گذاشت. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش اصولی محصول نویسی بپردازیم تا هم بتوانید برای وب سایت های فروشگاهی توضیحات محصول بنویسید و هم اینکه محتواهای صفحه مربوط به محصولات را از نظر کیفیت بررسی کنید.

کاربرد آموزش محصول نویسی نقطه ویرگول

قبل از هر چیزی بهتر است این نکته را در نظر داشته باشیم که آموزش محصول نویسی که در این صفحه قرار دارد یک آموزش جامع نیست و تنها با مطالعه آن نمی‌توانید بهترین محتواهای توضیحات محصول را بشناسید. در این صفحه، صرفا نکات اصلی و کلی را به شما آموزش خواهیم داد تا با فضای محصول نویسی آشنا شوید و اگر قرار است محصول نویسی وب سایتتان را برون سپاری کنید، معیارهای تشخیص یک محتوای محصول خوب را بشناسید.

حجم محتوای محصول

قبل از هر چیزی باید حجم محتوای محصول خود را مشخص کنید. محتوای محصول نباید به قدری کوتاه باشد که نتوان در آن تمام ویژگی‌های محصول را مورد بررسی قرار داد. از طرفی هم نباید آن قدر طولانی باشد که از حوصله خواننده خارج شود. در نتیجه بهتر است فقط به بررسی نکات اصلی محصول و ویژگی‌های آن بپردازید و از اضافه گویی و کم گویی به شدت پرهیز کنید. حجم محتوای محصول استاندارد بین 500 تا 700 کلمه است اما گاهی بنا به دلایلی گوناگونی از جمله وضعیت وب سایت رقبا؛ لازم است مقدار حجم این محتواها افزایش پیدا کند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از استارت محصول نویسی حتما در رابطه با حجم محتواهای صفحه محصول نویسی با یک متخصص مشورت کنید.

استفاده از بولت گذاری برای معرفی ویژگی‌ها

مخاطبان خرید های اینترنتی به طور کلی به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  • افرادی که به تحقیق در رابطه با محصولی که قصد خریدش را دارند علاقه دارند.
  • افرادی که دوست دارند در مدت زمان کوتاه محصولات مشابه برندهای مختلف را خریداری کنند و بهترین را انتخاب کنند.

برای جذب گروه اول، لازم است که محتواهای غنی بنویسید. چرا که این افراد علاقه دارند تا همه چیز را در صفحه محصول نویسی شما بخوانند و بعد اقدام به خرید کنند. برای این که این افراد را راضی نگه دارید، فقط واقعیت های محصول یا خدمات خود را بنویسید چرا که این افراد علاقه ندارند تا بعد از خرید محصول، شگفت زده شوند. نوشتن واقعیت ها در شرح محصول اعتبار شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که افراد در خرید های بعدی به توضیحاتتان اعتماد کنند.

برای جذب گروه دوم بهتر است توضیحات خلاصه و کوتاهی را ارائه دهید که در یک نگاه مخاطبانتان را جذب کند. گروه دوم معمولا کاربرد هر محصول را به خوبی می‌دانند برای همین به دنبال اطلاعات جانبی زیاد نیستند. نوشتن جملاتی که در آن‌ها از مصدر استفاده شده و بسیار کوتاه هستند برای این افراد مناسب است.

اگر قصد دارید با ارائه یک توضیح محصول، هر دو گروه را جذب کنید بهتر است در کنار توضیحات جامع خود از بولت گذاری برای بیان ویژگی‌های محصول استفاده کنید. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که هر کدام از مخاطبانتان بسته به شخصیت خودشان، محتوا دارند و برای جذب هر دو گروه محتوا تولید کرده‌اید.

محصول نویسی

لحن نگارشی

لحن نگارش جز اولین آیتم‌هایی است که هنگام استفاده از بازاریابی محتوا باید به آن توجه کنید. شما باید به گونه‌ای مطلب خود را منتشر کنید که مخاطبتان درک کافی از آن داشته باشد. برای مثال هنگامی که قصد دارید محتوای آموزشی برای کنکور سراسری تولید کنید، قاعدتاً مخاطب شما دانش‌آموزان کنکوری هستند در نتیجه باید ادبیات همگام با ادبیات نوجوانان 15 تا 18 ساله داشته باشید و اگر فروشنده تجهیزات بیمارستانی هستید، باید بدانید که مخاطب شما کارمندان بیمارستان هستند در نتیجه باید محتوایی متناسب با میزان تحصیلات و ادبیات مخاطبتان بنویسید.

شناسایی پرسونا و انتخاب لحن بیان مناسب برای تولید محتوا، یکی از آیتم های مهم در شرح محصول است. توجه داشته باشید که نادیده گرفتن این موضوع می‌تواند تمام هزینه هایی که برای کانتنت مارکتینگ می‌کنید را به باد بدهد. برای همین پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر گونه سفارش تولید محتوا به فریلنسرها یا تیم های تولید محتوا در رابطه با این موضوع با متخصص مربوطه مشورت کنید.

رعایت اصول سئو

بسیاری از مخاطبانی که وارد وب سایت شما می‌شوند، در ابتدا محصولتان را در گوگل سرچ کرده‌اند. اگر گوگل سایت شما را به عنوان یک وب سایت بهینه شناسایی کرده باشد، صفحه مربوطه را به مشتریان بالقوه شما نشان خواهد داد. در نتیجه بهینه سازی صفحات وب بسیار مهم است. اگر بخواهید از گوگل ورودی بگیرید، باید محصول نویسی خود را همگام با استاندارد های گوگل قرار دهید. برای این کار کافی است محتوای خود را با رعایت اصول سئو نگارش کنید.

سئو محصول

استفاده از کلید واژه های بیزینسی

کلید واژه های بیزینسی به کلید واژه هایی گفته می‌شود که مشتریانی آن ها را سرچ می‌کنند. به طور کلی عبارت هایی مانند قیمت+نام محصول، خرید+نام محصول و… کلید واژه های بیزینسی به شمار می‌روند، استفاده از این ترکیبات به شما کمک می‌کند که صفحه محصول نویسی خود را برای مشتریان هدف بهینه کنید.

استفاده ازامکانات بلاگ برای صفحات محصول

در نظر گرفتن بلاگ در وب سایت های فروشگاهی تاثیر به سزایی در سئو وب سایت شما خواهد داشت. اگر قصد دارید برای وب سایت خود بلاگ تعریف کنید؛ می‌توانید از امکانات بسیاری برای سئو و جذب مخاطبان استفاده کنید. برای این کار می‌توانید به مقایسه دو یا چند محصول مشابه، مقایسه برند های تولید کننده، معرفی دقیق محصولات، تجربه کاربران و… بپردازید. از طرفی می‌توانید با لینک دهی به صفحه محصول میزان تعامل و نرخ فروش را بالا ببرید.

بلاگ سایت فروشگاهی

سفارش محصول نویسی در تیم تولید محتوای نقطه ویرگول

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مهم‌ترین آیتم های تولید محتوای صفحه محصول آشنا سازیم. در صورتی که قصد سفارش شرح محصول به تیم نقطه ویرگول یا هر مجموعه دیگری را دارید آیتم های معرفی شده در این مقاله را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین محتوا را در وب سایت خود منتشر کنید و از نتایج بی‌نظیر آن شگفت زده شوید. در انتهای این مقاله چک لیستی قرار می‌دهیم تا در بررسی اجمالی محتوای محصول به شما کمک کند:

  • حجم استاندارد باید بین 500 تا 700 کلمه باشد. در محصولات عمومی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی این میزان باید بیشتر در نظر گرفته شود.
  • استفاده از بولت گذاری برای بیان ویژگی‌های محصول
  • رعایت اصول سئو در محتوای محصول
  • استفاده از عبارت های بیزینسی برای جذب کسانی که قصد خرید دارند.
  • انتخاب عکس هایی با زمینه های ساده
  • جواب دادن به سوالات احتمالی مشتریان در محتوا
  • انتخاب لحن مناسب با ویژگی های پرسونا
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیگر مطالب
ارتباط در
اینستاگرام
توی اینستاگرام، سعی می‌کنیم نکات سئو رو مختصر بگیم. این پیج هم برای محتوانویسان خوبه هم برای سئوکارای عزیز!
ارتباط در
تلگرام

توی تلگرام همیشه آنلاین هستیم. شما هرجا راحتید ما میایم اونجا!✌🏼

__________________

پیشنهاد می‌کنم برای گفتگو توی تلگرام از داخل گوشی روی دکمه کلیک کنین!

ارتباط در
واتس‌اپ

ما بیشتر توی واتس‌اپ با مشتریان در ارتباطیم و دریافت و تحویل پروژه ها از این بستر انجام میشن.

همینطور با نویسنده‌های محترم هم اینجا چت می‌کنیم اما توی ترلو کار رو مدیریت می‌کنیم.

__________________

پیشنهاد میکنم از داخل گوشی روی دکمه شروع کلیک کنید!

گفتگوی آنلاین در سایت

اگه درحال حاضر دوست ندارین هویت شما فاش بشه؛ می‌تونین با کلیک روی دکمه گفتگو (پایین – راست) با ما روی بستر سایت نقطه ویرگول گفتگو کنید!