نکات مهم در نوشتن صفحه محصول نویسی

محصول نویسی
فهرست مطالب

صفحه محصول نویسی یکی از مهم‌ترین اجزای وب سایت‌های فروشگاهی به شمار می‌رود. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد از خریدارهای برندهای مختلف، با خواندن محتوای این صفحه ترغیب به خرید از آن وب سایت شده‌اند. تفاوتی ندارد که وب سایت شما دارای محصولات فیزیکی باشد یا در آن به فروش خدمات خود بپردازید، به هر حال نیاز به استراتژی تولید محتوای شرح محصول دارید.

برای این که یک صفحه محصول نویسی مرتب و با قاعده داشته باشید که منجر به فروش محصولتان شود، لازم است نکاتی را در رابطه با آن بدانید. در این مقاله ابتدا به بررسی تعریف صفحات محصول نویسی یا شرح محصول خواهیم پرداخت، سپس آیتم‌های لازم در صفحه محصول نویسی؛ نکات مهم در نوشتن شرح محصول و نحوه بارگزاری محصول در وب سایت را مورد بررسی قرار خواهیم داد. علاوه بر نکات بنیادی و کلیدی طراحی صفحات محصول، یک نمونه کوتاه متن محصول نویسی برایتان قرار خواهیم داد تا با نحوه نگارش و نکات مهم آن آشنا شوید.

صفحه محصول نویسی چیست؟

صفحه محصول نویسی در واقع یک صفحه از فروشگاه وب سایت است که در آن محصول به خصوصی معرفی شده و قابلیت فروش دارد. در این صفحه می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های آگهی نویسی متقاعد کننده محصول خود را به مخاطبتان معرفی کنید که مخاطب به خوبی با محصول شما و نیازش به آن آشنا شود. به این صورت خرید از طرف مشتری، آگاهانه‌تر خواهد بود و میزان رضایت از خرید در مشتری بالا خواهد رفت. این موضوع موجب فروش بیشتر و افزایش نرخ بازگشت مشتری خواهد شد.

صفحه محصول نویسی شامل چه آیتم‌هایی است؟

اگر خواهید یک صفحه محصول ارزشمند (چه از نظر گوگل، چه از نظر نظر مخاطب) داشته باشید، لازم است آیتم‌هایی را در صفحه محصول نویسی لحاظ کنید. توجه داشته باشید که وجود این آیتم‌‌ها در صفحه مورد نظر جای هیچ پرسشی در ذهن مخاطب را باقی نمی‌گذارد و او با اطمینان کامل و آگاهانه خرید می‌کند. ابتدا چک لیست این آیتم‌ها را برایتان قرار خواهیم داد و سپس به بررسی این موراد خواهیم پرداخت:

  • قرار دادن تصاویر واضح، شفاف و حقیقی
  • توصیف محصولات یا خدمات
  • فرم توصیف محصول
  • پرسش و پاسخ

قرار دادن تصاویر واضح، شفاف و حقیقی

اگر محصول فیزیکی دارید، مهم‌ترین معیار خرید اینترنتی، وجود تصاویر واضح، شفاف و حقیقی در صفحه محصول نویسی است. چرا که مخاطبان با در نظر گرفتن ظاهر محصول نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند. بهترین کار این است که تصویر تمام زوایای محصول خود را در صفحه بارگذاری کنید. برای نشان دادن اندازه محصول می‌توانید در کنار آن خط کش طراحی کنید تا مخاطب سایز دقیق محصول را متوجه شود.

اگر محصول پوشاک دارید. در قسمت فرم توصیف محصول سایز قسمت‌های مختلف آن را بنویسید. پیشنهاد می‌کنیم که برای جذاب‌تر نشان‌دادن محصول، بیش از حد رنگ تصویر را تغییر ندهید چرا که باعث سردرگمی مخاطب خواهد شد و ممکن است در خرید‌های بعدی دیگر به شما اعتماد نکند. در حقیقت لازم است تصاویر محصول با اصل محصول تفاوتی نداشته باشد که در این صورت اعتبار برند شما زیر سوال خواهد رفت.

توصیف محصولات یا خدمات

نوشتن صفحه محصول نویسی، سخت‌ترین و تخصصی‌ترین کار در طراحی این صفحه است. اگر قصد دارید محصولات یا خدمات خود را تصویف کنید. باید چند نکته را در نظر داشته باشید که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

قبل از هرچیزی از دسته بندی محصول خود آگاه باشید و بسته به آن توصیف محصولات را قرار دهید. در درجه اول باید مشخص کنید که محصولاتان یک کالای فیزیکی است یا خدمات. نوشتن شرح محصول برای هر کدام از این محصولات متفاوت است و جنبه‌های گوناگونی دارد.

اگر قصد دارید برای خدمات محصول نویسی کنید باید خیلی شهودی‌تر با متن شرح محصول برخورد کنید. چرا که خدمات نمود ظاهری ندارند و با بررسی نیازهای مخاطب بهتر می‌توانید به فروش و سود برسید.

اگر محصولات فیزیکی است. کار شما بسیار ساده‌تر خواهد بود چرا که می‌توانید به راحتی کارایی محصولتان و همچنین ویژگی‌های فیزیکی و ترکیبات آن را در قالب توصیف محصول شرح دهید. اگر قصد دارید محصولاتتان را بهتر عرضه کنید می‌توانید علاوه بر شرح نویسی، از ویدیو کارکرد محصول نیز در وب سایتتان استفاده کنید و نحوه کارکرد محصول را در ویدیوی خود نشان دهید.

توضیح محصول

فرم توصیف محصول

فرم توصیف محصول، فرمی است که در آن ویژگی‌ها، ساختار، ترکیبات، کارکرد و… یک محصول به طور پوینت در اختیار مخاطب قرار داده می‌شود. این فرم بسیار کاربردی است و در صدی زیادی از خرید‌ها به خاطر همین ویژگی‌ها صورت می‌گیرد. در نتیجه با دقت کامل این فرم را پر کنید و ویژگی‌های حقیقی محصول را در آن قرار دهید.

پرسش و پاسخ | نظر کاربران

قرار دادن کادری برای نظر کاربران و خریداران، یا پرسش و پاسخ در این صفحات بسیار مهم است. اگر به رفتارشناسی مشتریان خود پرداخته باشید، مطمئنا با این موضوع روبرو شده‌اید که مخاطبان با حوصله، محتوای صفحه محصول نویسی به خصوص نظر کاربران دیگر را به خوبی بررسی می‌کنند. چرا که معتقدند رفتار سایر خریداران صادقانه‌تر از فروشنده است. اگر این آیتم را در صفحه محصول خود در نظر نگیرید. مخاطبان احساس می‌کنند که در میان سایر خریداران اعتباری ندارید و عنوان نظرات آن‌ها به ضرر شماست. در نتیجه اعتماد سازی ایجاد نمی‌شود. با توجه به این موضوع سعی کنید که کادرهای مخصوص پرسش و پاسخ و همچنین نظر کاربران را در این صفحات در نظر بگیرید.

نکات مهم در نوشتن صفحه محصول نویسی

صفحات محصول، معتبرترین صفحات وب سایت‌های فروشگاهی هستند. چرا که این صفحات آخرین پله در خرید اینترنتی به شمار می‌روند. با این تفاسیر اطلاعاتی که در این صفحات منتشر می‌شود، می‌تواند به طور مستقیم روی اعتبار، برندینگ و نرخ فروش شما اثر بگذارد.

برای اینکه بتوانید نتیجه مثبت بگیرید بهتر است به نکاتی که در ادامه عنوان می‌شوند دقت کنید:

  1. با مخاطبان صادق باشید و نقاط ضعف و قوت محصول را به خوبی عنوان کنید.
  2. از اضافه گویی در این صفحات بپرهیزید و فقط نکات اساسی را لحاظ کنید.
  3. بهتر است بنویسید که محصول معرفی شده مناسب چه کسانی است و به درد چه کسانی نمی‌خورد. (ترجیحا از رده بندی استفاده کنید.)
  4. در نظر بگیرید که وضعیت صفحه محصول نویسی رقبایتان چگونه است و سعی کنید صفحات خود را بهتر و کامل‌تر طراحی کنید.
  5. برای نوشتن محتوای خود لازم است ابتدا به بررسی نیاز مخاطب بپردازید و سپس بگویید محصول چگونه نیاز را رفع می‌کند.
  6. تمام جزئیات محصول را بنویسید، اغلب مخاطبان علاقه‌ای ندارند با دیدن محصول خریداری شده سوپرایز شوند.

 

توصیف محصولات و خدمات

در ابتدای مطلب گفتیم که محصولاتتان را در دسته بندی درستی قرار دهید. اگر محصول فیزیکی دارید، خط فروش تعریف کنید که مخاطب طی آن به مرحله نهایی برسد و آن مرحله نهایی صفحه محصول است. در نتیجه با در نظر گرفتن اطلاعات دموگرافیک مخاطبان خود می‌توانید خط فروش خود را جذاب و مخاطب پسند تعریف کنید.

اگر قرار است خدمات یا آموزش‌های خود را بفروشید، بهتر است بیشتر در رابطه با نتیجه خدمات خود صحبت کنید. این که خدمات شما چه مشکلی را حل می‌کند یا در نتیجه آن چه دستاوردهایی به ارمغان خواهد آمد. تصور کنید که شما در وب سایت خود، آموزش‌هایی در خصوص گردشگری و کوهنوردی ارائه می‌دهید. در صفحه محصول نویسی این وب سایت باید بنویسید که در نتیجه آموزش‌ها ما شما به یک کوهنورد حقیقی تبدیل می‌شوید و می‌توانید از پس تمام احتمالات هنگام کوهنوردی برآیید و… . ایجاد اطمینان از کیفیت خدمات می‌تواند تاثیر مثبی بر فروش شما بگذارد.

نمونه متن معرفی محصول جدید

برای معرفی محصول جدید که تا کنکون نمونه‌اش در بازار داخلی نبوده است؛ بهتر است از در نیازشناسی وارد شوید. این نیاز سازی درست مانند بیان مسئله در مقالات علمی عمل می‌کند. شما باید اهمیت محصول خود را به رخ مخاطبان بکشید. برای مثال برای فروش یک کانسیلر می‌توانید این گونه نیاز سازی کنید:

“بسیاری از افراد از سیاهی نواحی مختلف صورت به خصوص زیر چشم‌ها رنج می‌برند. از طرفی به علت بافت سنگین یا کاور نا مناسب برخی از کرم پودر‌ها، نمی‌توانند این قسمت های سیاه صورت را بپوشانند. کانسیلر برند x  یکی از برترین کانسیلرهایی است که  نواحی سیاه صورت و یا نواحی که علاقه دارید بیشتر به چشم بیایند را به خوبی پوشش می‌دهد. البته دقت کنید که این کانسیلر بافت سبکی ندارد و ممکن است فیلد کردن آن کمی زمان بر باشد. با توجه به کارکرد آن، بیشتر برای مصرف در سالن های آرایش پیشنهاد می‌شود و برای مصرف شخصی گزینه مناسبی نیست. ”

در این متن از سه ویژگی اصلی محصول نویسی استفاده شد. ابتدا نوشته شد که این محصول نیاز چه افرادی را برطرف می‌کند. سپس به بررسی نقاط قوت و ضعف این محصول پرداخته شد و در نهایت اشاره شد که این محصول برای چه کسانی مناسب تر عمل می‌کند.

نحوه صحیح محصول گذاری در وب سایت

برای این کار می‌توانید از ووکامرس و وردپرس استفاده کنید. بعد از اضافه کردن افزونه محصول، می‌توانید با قراردادن جزئیات هر محصول، آن را در صفحه فروشگاهی خود منتشر کنید.

صفحه محصول نویسی در تیم تولید محتوای نقطه ویرگول

طراحی و نوشتن صفحه محصول یکی از خدمات تیم تولید محتوای نقطه ویرگول است. نویسندگان و ویراستاران نقطه ویرگول افتخار تولید بیش از 1500 محتوای محصول در ماه را دارند که همگی با طراحی تمپلیت آماده شده و از قالب مشخصی پیروی می‌کنند. در صورتی که قصد دارید تولید محتوای محصولات خود را برون سپاری کنید، می‌توانید از لینک‌های این وب سایت برای مشاوره و ثبت سفارش استفاده کنید.

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیگر مطالب
ارتباط در
اینستاگرام
توی اینستاگرام، سعی می‌کنیم نکات سئو رو مختصر بگیم. این پیج هم برای محتوانویسان خوبه هم برای سئوکارای عزیز!
ارتباط در
تلگرام

توی تلگرام همیشه آنلاین هستیم. شما هرجا راحتید ما میایم اونجا!✌🏼

__________________

پیشنهاد می‌کنم برای گفتگو توی تلگرام از داخل گوشی روی دکمه کلیک کنین!

ارتباط در
واتس‌اپ

ما بیشتر توی واتس‌اپ با مشتریان در ارتباطیم و دریافت و تحویل پروژه ها از این بستر انجام میشن.

همینطور با نویسنده‌های محترم هم اینجا چت می‌کنیم اما توی ترلو کار رو مدیریت می‌کنیم.

__________________

پیشنهاد میکنم از داخل گوشی روی دکمه شروع کلیک کنید!

گفتگوی آنلاین در سایت

اگه درحال حاضر دوست ندارین هویت شما فاش بشه؛ می‌تونین با کلیک روی دکمه گفتگو (پایین – راست) با ما روی بستر سایت نقطه ویرگول گفتگو کنید!