محتوای یونیک چیست؟ روش های تست یونیک بودن محتوا

Plagiarism Test
فهرست مطالب

یکی از معیارهای اصلی گوگل برای ارزشیابی صفحات هر وبسایت؛ محتوای غیرکپی است. برای اینکه بفهمیم این معیار از کجا آمده و چرا انقدر مهم است؛ ابتدا باید از دید یک کاربر به قضیه نگاه کنیم. فرض کنید که شما برای حل یک مشکل حقوقی به گوگل مراجعه می‌کنید. هنگامی که مشکل خود را سرچ می‌کنید چندین وبسایت حقوقی برای شما بالا می‌آید. حال فرض کنید که محتواهای این وبسایت ها کپی و عیناً تکراری باشند؛ در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟ اولاً کیفیت سرچ شما به عنوان مخاطب کاهش پیدا می‌کند؛ دوماً از میزان محبوبیت گوگل برای حل مشکلات کم می‌شود و سوما نتیجه خوبی برای وب سایت نخواهد داشت چرا که شما به خوبی می‌دانید که محتواها کپی شده هستند و به تیم یا شرکتی که قوانین کپی رایتر را رعایت نکند اعتماد نخواهید کرد.

همه این موارد در کنار هم باعث شده است تا گوگل وبسایت هایی را که به تولید محتوای یونیک می‌پردازند با ارزش تر تلقی کند و آن‌ها را در رتبه‌های بالاتری به مخاطبان نشان دهد. احتمالاً متوجه شده‌اید که چرا یونیک بودن محتوا از هر معیار دیگری مهم‌تر است. در این مقاله قصد داریم تا ابتدا به تعریف محتوای یونیک بپردازیم و سپس روش‌های تولید محتوای یونیک و همین طور تست کردن محتوا از جنبه یونیک بودن را مورد بررسی قرار دهیم.

محتوای یونیک چیست؟

واژه یونیک یا  unique به معنای منحصر به فرد بودن است. وقتی از این واژه در حوزه تولید محتوا استفاده می‌شود؛ منظورمان این است که این محتوا حرف تازه‌ای برای مخاطب داشته است و در سایر صفحات عین همین مطلب تکرار نشده است. با توجه به این تعریف اصطلاحی؛ احتمالاً فکر کنید که به هیچ عنوان نباید از مطالبی که در وبسایت های دیگر نوشته شده است؛ استفاده کنیم. اما این طور نیست! در واقع تنها کاری که نباید بکنید، کپی کردن عینی محتوا از منابع است. برای این کار لازم است بدانید که چطور محتوایی تولید کنید که از نظر معیارهای گوگل یونیک به شمار برود.

تولید محتوا یونیک چیست؟ چگونه یک محتوای یونیک تولید کنیم؟

برای این که یک محتوای یونیک تولید کنید؛ لازم است که ابتدا شناخت کافی از کسب و کار و بازار هدف کسب و کار داشته باشید. هر کسب و کاری برای رفع یک یا چند نیاز مخاطبانش بنا شده است. در نتیجه مخاطبان هر کسب و کاری سوالاتی از متخصصان آن کسب و کار دارند که می‌تواند معیار خوبی برای تولید محتوای یونیک باشند. برای همین اولویت تولید محتوای خود را روی این موضوع قرار دهید چرا که به مراتب بهتر از کپی کردن اطلاعات دیگر سایت هاست. در ادامه چند روش معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند محتوای یونیک تولید کنید که گوگل سایتتان را ارزشمند هدف گذاری کند.

تحقیق و تسلط کافی روی مطلب

هنگامی که از یک منبع اطلاعات کسب می‌کنید و مطالبش را بازنویسی می‌کنید؛ احتمالاً تصور خواهید کرد که یک محتوای منحصر به فرد یا یونیک تولید کرده‌اید اما توجه کنید که حتی اگر گوگل هم متوجه کپی بودن محتوا نشود؛ مخاطب متوجه خواهد شد! در نتیجه بهترین کار این است که تولید کننده محتوا قبل از هر چیزی چندین منابع مختلف را مطالعه کند. در این صورت به یک دید جامع از آن کلمه کلیدی می‌رسد و می‌تواند با بهره گرفتن از دانش زبانی و ادبی خود به تولید یک محتوای یونیک بپردازد. پس همیشه تسلط کافی روی موضوع می‌تواند محتوای شما را از کپی بودن نجات دهد.

تخصص نویسنده

شاید برایتان سوال شود که تخصص و تجربه نویسنده چه کمکی به یونیک بودن محتوا خواهد کرد. اگر چه دید عموم این است که نویسنده فقط باید به نکات نوشتن تسلط کافی داشته باشد تا مخاطب از متنش لذت ببرد؛ خوب است بدانید که تسلط یک نویسنده روی یونیک بودن محتوا نیز آیتم مهمی است. یک کارشناس تولید محتوای حرفه‌ای به خوبی می‌تواند تشخیص دهد که یک جمله چطور توسط گوگل کپی به شمار می‌رود در نتیجه محتوا را به گونه ای خواهد نوشت که کپی تلقی نشود.

انتخاب عنوان و موضوعات تخصصی

احتمالاً زمانی که درباره یک موضوع ریز و جزئی صفحه‌ای در وبسایت خود ایجاد می‌کنید مطالب کمتری در آن خصوص داخل گوگل پیدا می‌شود و این موضوع شانس شما را برای نوشتن مطلب کاملاً یونیک بالا می‌برد.

تمرکز روی خودتان

هر برندی برای موفق بودن نیاز به ارائه خدماتی منحصر به فرد دارد که آن را از سایر رقبایش متمایز کند. با این تفاسیر قطعاً برند شما نیز تمایز مفیدی برای مخاطبتان ایجاد کرده است که در هیچ یک از رقبایتان این مزیت وجود ندارد. با تمرکز روی این نقاط قوت می‌توانید خودتان را بهتر عرضه کنید و به تولید محتوای یونیک بپردازید.

آموزش تست یونیک بودن محتوا

حتی اگر محتوا توسط یک نویسنده‌ای حرفه‌ای و با تجربه تولید شده باشد؛ باز هم ممکن است جملاتی در آن کپی شده باشند. گوگل با استفاده از ابزارها و الگوریتم‌های خود می‌تواند کشف کند که کدام جملات کپی هستند. در نتیجه این به ضرر وبسایت شما تمام خواهد شد. بهترین راه این است که قبل از آپلود محتوا در صفحات خود؛ یونیک بودن آن را بسنجید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای سرقت ادبی (Plagiarism) یا خود موتور جست و جوی گوگل استفاده کنید. در ادامه‌ی این بند ابتدا روش تست یونیک بودن محتوا توسط گوگل را معرفی می‌کنیم و بعد ابزارها را معرفی می‌کنیم.

روش بررسی یونیک بودن محتوا با استفاده از گوگل

برای اینکه یونیک بودن محتوای خود را با گوگل بررسی کنیم؛ لازم است که هر جمله را به طور جداگانه در گوگل سرچ کنیم. در صورتی که محتوا کپی باشد گوگل صفحاتی که محتوا از روی آن کپی شده است را کشف و در نتایج نشان می‌دهند. هر چند که این روش بسیار زمان بر است؛ اما اطمینانی ترین روش برای بررسی یونیک بودن محتواست.

ابزار تشخیص کپی بودن محتوا

بر کسی پوشیده نیست که بررسی کپی یا یونیک بودن محتوا با استفاده از گوگل بسیار زمان گیر و حوصله سر بر است. با این تفاسیر تیم‌ها و شرکت‌های گوناگونی به تولید ابزار تشخیص کپی بودن محتوا پرداخته اند. این ابزارها به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان بسیار کوتاه تری بتوانید یونیک بودن محتوای خود را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به معرفی ابزاری خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر یونیک بودن محتوای خود را مورد بررسی قرار دهید.

معرفی سایت داپلی چکر | یونیک تست محتوا

ابزار DupliChecker یک وب سایت است که برای بررسی سرقت ادبی ساخته شده است. برای استفاده از این ابزار برخلاف تما م وبسایت های مشابه؛ لازم نیست که در سایت ثبت نام کنید و یا مبلغی بپردازید. شما می‌توانید محتوا را در قالب قسمت‌های زیر 1000 کلمه داخل باکس تعبیه شده قرار دهید و بعد با زدن تیک I am not robot متن خود را بررسی کنید. این ابزار به شما میزان یونیک بودن محتوا را نشان می‌دهد و بعد در صورت وجود جملات کپی در محتوا، آن‌ها را با رنگ قرمز هایلایت می‌کند تا جمله‌های مربوطه را نیز بررسی کنید. در صورتی که محتوا بازنویسی باشد یا جملات بسیار شبیهی به صفحات رقیب در آن نوشته شده باشد؛ صفحات نامبرده را به شما نمایش می‌دهد. به این صورت می‌توانید پی ببرید که یک محتوا بازنویسی است یا تالیفی و حتی کپی است یا غیر کپی؟ این ابزار می‌تواند یک سند قابل قبول برای تضمین کیفیت محتوای شما باشند.

یونیک تست در سایت www.duplichecker.com
یونیک تست در سایت www.duplichecker.com

پیشنهاد نقطه ویرگول برای بررسی یونیک بودن محتوا

برای این که بهترین نتیجه را از یونیک بودن محتوا بگیرید؛ بهتر است ابتدا محتوای خود را در ابزار دوپلی چکر مورد بررسی قرار دهید و در صورت بروز جملات کپی؛ جملات را داخل گوگل سرچ کنید. اگر گوگل جمله شما را عیناً در صفحات خود نمایش داد می‌توانید با تغییر ساختار جمله می‌توانید جمله خود را از حالت کپی خارج کنید.

تولید محتوا یونیک در نقطه ویرگول

تمامی محتواهایی که به تیم نقطه ویرگول سفارش می‌دهید؛ صد در صد تألیفی و یونیک هستند و برای تولید هر محتوا، منابع به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند و بعد از تسلط کافی نسبت به موضوع، نویسنده نگارش مقاله را آغاز می‌کند. بعد از اینکه نویسنده مقاله را به اتمام می‌رساند؛ ویراستار تیم تولید محتوا نقطه ویرگول، با استفاده از ابزار داپلی چکر و همین طور موتور جست و جوی گوگل به بررسی محتوا می‌پردازد. در نهایت هنگام ارائه محتوا به شما عزیزان، یونیک تست به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

سوالات متداول

آیا ترجمه متون لاتین یونیک محسوب می‌شوند؟

در صورتی که متن منبع قبلاً ترجمه نشده باشد و ترجمه شما نیز بازنویسی شده باشد و عیناً شبیه به متن ماشین‌های ترجمه نباشد؛ محتوا یونیک به شمار می‌رود و می‌توانید از متن فارسی آن استفاده کنید.

محتوای کپی چیست؟

مطابق با تعریف وب سایت رسمی گوگل، محتوای کپی شده یا duplicate content به محتوایی گفته می‌شود که تمام یا قسمتی از آن (حتی مشابه) در سایر صفحات گوگل و وب سایت‌های رقیب وجود داشته باشد. هر گاه نویسنده به جای تألیف محتوا از تکنیک‌های بازنویسی (بدون قاعده) استفاده کند و یا محتوا را عیناً از سایر وب سایت‌ها کپی کند؛ محتوای کپی شده تولید کرده است.

4.8 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دیگر مطالب
ارتباط در
اینستاگرام
توی اینستاگرام، سعی می‌کنیم نکات سئو رو مختصر بگیم. این پیج هم برای محتوانویسان خوبه هم برای سئوکارای عزیز!
ارتباط در
تلگرام

توی تلگرام همیشه آنلاین هستیم. شما هرجا راحتید ما میایم اونجا!✌🏼

__________________

پیشنهاد می‌کنم برای گفتگو توی تلگرام از داخل گوشی روی دکمه کلیک کنین!

ارتباط در
واتس‌اپ

ما بیشتر توی واتس‌اپ با مشتریان در ارتباطیم و دریافت و تحویل پروژه ها از این بستر انجام میشن.

همینطور با نویسنده‌های محترم هم اینجا چت می‌کنیم اما توی ترلو کار رو مدیریت می‌کنیم.

__________________

پیشنهاد میکنم از داخل گوشی روی دکمه شروع کلیک کنید!

گفتگوی آنلاین در سایت

اگه درحال حاضر دوست ندارین هویت شما فاش بشه؛ می‌تونین با کلیک روی دکمه گفتگو (پایین – راست) با ما روی بستر سایت نقطه ویرگول گفتگو کنید!